Kategorier 2025

Det er ikke kun et enkeltstående projekt, der kan vinde Danish Digital Award, men summen af aktiviteter

Kategorier

1

Best Website​

I denne kategori hædrer vi de websites, der lægger vægt på den gode brugeroplevelse, demonstrerer digital nytænkning og effektivt støtter virksomhedens eller kampagnens formål.

Strategi: Beskriv formålet med websitet samt de overvejelser, der har ligget til grund for udviklingen. Juryen lægger særlig vægt på en præcis angivelse af de forretningsmæssige problemstillinger og mål, som sitet er sat til at løse.

Løsning: Beskriv kort de funktionelle og kreative overvejelser samt det tekniske fundament der supporterer strategien. Juryen lægger særlig vægt på, om løsningen viser nytænkning, og hvorvidt den afspejler strategien, virksomhedens purpose samt afhjælper brugerens identificerede behov.

Resultater: Angiv de målbare resultater, der er leveret på baggrund af strategien. Juryen lægger særlig vægt på, hvilke konkrete forretningsmæssige udfordringer og mål sitet har været med til at løse. Har investeringen givet pote? Synliggør gerne, hvis der er overraskelser i resultaterne.

Strategi: 30 %), Løsning (40 %), Resultater (30 %)

Juryleder:
Benedikte H. Larsen
Senior Director, Head of Digital Communication, Novo Nordisk

2

Best Social Media Experience

Vi hædrer de websites, der lægger vægt på den gode brugeroplevelse, demonstrerer digital nytænkning og effektivt støtter virksomhedens eller kampagnens formål.

Strategi: Beskriv baggrunden, strategien og de konkrete målsætninger for opgaven. Juryen lægger særligt vægt på, at man kan argumentere for, hvorfor social media var afgørende for løsningen.

Løsning: Beskriv selve løsningen, der skabte en særlig social media experience for målgruppen. Det kan være både en enkeltstående eller længerevarende case. Juryen vil kigge efter genistreger, hvor man f.eks. har taget afsæt i særlige indsigter, trends, features, adfærd, o.lign eller på andre måder skubbet til grænserne for hvordan den specifikke kanal bruges. Vigtigst af alt er dog, at løsningen er social first, og at den ikke kunne være eksekveret lige så stærkt på andre medier.

Resultater: Beskriv de opnåede resultater. Demonstrér, at det lykkedes at skabe en reel experience, der udløste resultater svarende til de opstillede målsætninger og ressourcer tilgængelige. Der må gerne medtages klassiske social media metrics (fremhæv paid vs organic), men juryen vil lægge særligt vægt på, om resultaterne f.eks. har skubbet til holdninger (både til afsender og/eller samfund) eller gjort en reel forskel for forretningen – på en måde som ikke kunne være opnået andre steder end på social media.

Strategi (20 %), Løsning (40 %), Resultater (40 %)

Juryleder:
Alexander Faxø
Head of Impact & Associate Partner
Robert/Boisen & Like-minded

3

Best Digital Mobile Product

Vi hædrer de websites, der lægger vægt på den gode brugeroplevelse, demonstrerer digital nytænkning og effektivt støtter virksomhedens eller kampagnens formål.

Strategi: Beskriv baggrunden, strategien og de konkrete målsætninger for opgaven. Juryen lægger særligt vægt på, at man kan argumentere for, hvorfor social media var afgørende for løsningen.

Løsning: Beskriv selve løsningen, der skabte en særlig social media experience for målgruppen. Det kan være både en enkeltstående eller længerevarende case. Juryen vil kigge efter genistreger, hvor man f.eks. har taget afsæt i særlige indsigter, trends, features, adfærd, o.lign eller på andre måder skubbet til grænserne for hvordan den specifikke kanal bruges. Vigtigst af alt er dog, at løsningen er social first, og at den ikke kunne være eksekveret lige så stærkt på andre medier.

Resultater: Beskriv de opnåede resultater. Demonstrér, at det lykkedes at skabe en reel experience, der udløste resultater svarende til de opstillede målsætninger og ressourcer tilgængelige. Der må gerne medtages klassiske social media metrics (fremhæv paid vs organic), men juryen vil lægge særligt vægt på, om resultaterne f.eks. har skubbet til holdninger (både til afsender og/eller samfund) eller gjort en reel forskel for forretningen – på en måde som ikke kunne være opnået andre steder end på social media.

Strategi (20 %), Løsning (40 %), Resultater (40 %)

Juryleder:
Alexander Faxø
Head of Impact & Associate Partner
Robert/Boisen & Like-minded

4

Best Cross-channel Campaign

Vi hædrer de websites, der lægger vægt på den gode brugeroplevelse, demonstrerer digital nytænkning og effektivt støtter virksomhedens eller kampagnens formål.

Strategi: Beskriv baggrunden, strategien og de konkrete målsætninger for opgaven. Juryen lægger særligt vægt på, at man kan argumentere for, hvorfor social media var afgørende for løsningen.

Løsning: Beskriv selve løsningen, der skabte en særlig social media experience for målgruppen. Det kan være både en enkeltstående eller længerevarende case. Juryen vil kigge efter genistreger, hvor man f.eks. har taget afsæt i særlige indsigter, trends, features, adfærd, o.lign eller på andre måder skubbet til grænserne for hvordan den specifikke kanal bruges. Vigtigst af alt er dog, at løsningen er social first, og at den ikke kunne være eksekveret lige så stærkt på andre medier.

Resultater: Beskriv de opnåede resultater. Demonstrér, at det lykkedes at skabe en reel experience, der udløste resultater svarende til de opstillede målsætninger og ressourcer tilgængelige. Der må gerne medtages klassiske social media metrics (fremhæv paid vs organic), men juryen vil lægge særligt vægt på, om resultaterne f.eks. har skubbet til holdninger (både til afsender og/eller samfund) eller gjort en reel forskel for forretningen – på en måde som ikke kunne være opnået andre steder end på social media.

Strategi (20 %), Løsning (40 %), Resultater (40 %)

Juryleder:
Alexander Faxø
Head of Impact & Associate Partner
Robert/Boisen & Like-minded

Und so weiter....

Und so weiter....

Und so weiter....